Tazmin Prosedürü

DHL eCommerce olarak, gönderilerin zamanında, hasarsız ve eksiksiz olarak doğru kişiye teslim edilmesini hedefliyoruz. Buna karşın, sunduğumuz hizmete ilişkin müşterilerimizin tazmin talep etmesi halinde uygulanacak süreç adımları şu şekildedir:  

Tazmin Başvurusu nasıl ve nereden yapılır?

Tazmin başvurunuzu; 

  1. 0850 222 06 06 numaralı çağrı merkezimizden,
  2. Başvuru Dilekçesi ile şubelerimizden,
  3. Web sitemizde bulunan hasar tazmin formu  aracılığıyla yapabilirsiniz.

Başvuru formunda bulunması gereken bilgiler nelerdir?

  1. Başvuru sahibinin (Gönderici,  alıcı, üçüncü Kişi) adı, soyadı, unvanı, adresi ve iletişim bilgileri,
  2. Taşıma faturası bilgileri (Taşıma faturası tarihi, fatura numarası ve gönderi kodu)
  3. Ambar Tesellüm Fişi (varsa belirtilmelidir.),
  4. Talep edilen tazminat tutarı,
  5. Gönderi içeriğini kanıtlayan ürün faturası, sevk irsaliyesi, hasar durumunda hasarlı ürüne ait fotoğraflar,
  6. Başvuru sahibinin banka hesap bilgileri (IBAN numarası bildirilmelidir),
  7. Tazmin talep etme nedenine ilişkin açıklama (Hasar, kayıp, yanlış teslimat gibi).

Tazmin Süreci Nasıl İşler?

  1. Başvuru talebi, taşıma faturası tarihinden itibaren on gün geçtikten sonra yapılabilir. (Türk Ticaret Kanunu 874.maddesi) Başvuru kanallarından iletilen Başvuru formu ile ilgili kayıt açılarak ön inceleme yapılır. Ön inceleme sonucunda dilekçe ve eklerinde eksiklik tespiti halinde, bu eksikliklerin giderilmesi ve tazminat talebini değerlendirmeye yönelik ek bilgi ve belgeler başvuru sahibinden istenir. Eksik bilgi ve belgelerin 10 gün içinde temin edilip DHL eCommerce ile paylaşılmaması halinde tazmin talebi reddedilir.
  2. Belgelerdeki eksiklikler giderildikten sonra, hasarlı kargolar ile kayıp kargolar için iki ayrı tazmin süreci işletilir. Yanlış teslimat ile kastedilen, yanlış adrese yapılan teslimatları tanımlar. Asıl olan, gönderinin alıcı adresine teslim edilmesidir. Alıcı adresine yapılan teslimat, yanlış teslimat kabul edilemez. Yanlış teslimat halinde de kayıp kargo süreci işletilecektir.
  3. Müşterinin yanlış beyan vererek teslim ettiği kanunen taşınması yasak gönderiler için tazmin talebi kabul edilmez.
    • Hasarlı Kargolar İçin;
      • Hasarlı Kargolarda, kargonun göndericisi ya da alıcısı tazminat talebinde bulunabilir. Üçüncü kişi tazminat talep edemez.
      • Hasarlı olduğu iddiası ile tazminat talebinde bulunulan kargo, sorumluluk belgesi ile taşıması gerçekleştirilen bir kargo ise tazminat talebi kabul edilmemektedir.
      • İçeriğinde birden fazla ürün olan ve parça sayısı fazla olan kargoların hasarlı kısımları kadar tazminat talebi kabul edilir.
      • Tam tazminat ödemesi yapılan hasarlı kargolarda, müşteri ürünü DHL eCommerce’e geri vermek zorundadır.
    • Kayıp Kargolar İçin;
      • Kayıp Kargo, DHL eCommerce’in hizmet verdiği esnada; barkodlama kurallarına uyulmadan yapılan barkodlama, alıcı bilgilerinin yanlış doldurulması, barkod okutma yapılmadan yükleme veya boşaltma yapılması ya da DHL eCommerce personeli kaynaklı hatalar gibi sebepler sonucunda müşteriye ait gönderinin kayıp olmasını ifade eder.
      • Kayıp Kargo başvurularında, başvuru konusu kargo, DHL eCommerce tarafından araştırılır. Bunun için başvuru sahibi, kayıp kargo içeriğine veya ambalajına ait görselleri paylaşmalıdır. Kayıp kargo bulunur ise alıcısına teslim edilir, tazminat talebi reddedilir.
      • Kayıp kargonun bulunmadığı, ürünün bedelini gösteren fatura ve/veya faturaya bağlı sevk irsaliyesi ibrazının gerçekleşmediği ve tutarının belli olmadığı durumlarda ise Türk Ticaret Kanunu’nun 882.maddesine uygun olarak SDR[1] kuru üzerinden kargonun tazminat bedeli belirlenir. SDR bedeli yüksek, talep edilen bedel düşük ise talep edilen bedel üzerinden ödeme onayı verilir.
  4. DHL eCommerce, başvuru belgeleri eksiksiz olsa dahi tazminat talebini kabul etmek zorunda değildir. 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu ve taraflar arasında akdedilen sözleşme hükümlerine göre tazminat talebini reddetme hakkına haizdir.
  5. Değerlendirme süreci tamamlanan ve tazminat talebi kabul edilen;
    • a. Bireysel müşterilerimizden ibraname ve gider pusulası imzalaması istenir.
    • b. Kurumsal/KOBİ müşterilerimizden, İbraname ve DHL eCommerce adına düzenlenmiş tazmin faturası düzenlenmesi talep edilir.
    • c. a ve b maddelerinde yer alan belgeler düzenlenip, DHL eCommerce’in ilgili birimlerine teslim edilir. Bu belgeler Genel Müdürlük mali İşler birimine ulaştırılır.
  6. Tazminat ödemesi, belgelerin eksiksiz olması halinde başvuru sahibinin talep dilekçesinde yer alan banka hesabına yapılır.
  7. E-ticaret platformlarından yapılan gönderilerde, kargo alıcısı, tazmin talebi için gönderici ile irtibata geçmelidir. Kargo şirketi, e-ticaret platformlarının gönderilerine ilişkin alıcılara tazminat ödemesi yapmamaktadır.


    [1] *SDR : Özel Çekme Hakkı’dır. Özel Çekme Hakkı, eşyanın taşıma amacıyla taşıyıcıya teslim edildiği tarihteki veya taraflarca kararlaştırılan diğer bir tarihteki, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca belirlenen değerine göre Türk Lirası’na çevrilir. SDR kuru günlük olarak Merkez Bankası tarafından belirlenmektedir. Bu kur https://www.tcmb.gov.tr/kurlar/kurlar_tr.html sitesi üzerinden kontrol edilir. SDR kuru kargonun faturalandırıldığı tarihteki kur baz alınarak hesaplanmaktadır.  (SDR Kuru*8,33*desi=ödenecek miktar)