Sıkça Sorulan Sorular

Gönderi teslim alirken ve gönderirken gönderici ve alicidan neden kimlik belgesini ibraz etmesini talep ediyorsunuz?

Expand

Asagida siraladigimiz mevzuata göre; gerek hukuki ihtilaflara mahal vermemek, gerekse sirketimize yasalarin yüklemis oldugu sorumluluklar nedeniyle, kimlik ibrazi ile kimlik bilgilerinin kaydedilmesi zorunludur. 5549 Sayili Suç Gelirlerinin Aklanmasinin Önlenmesi Kanunu: 5549 sayili Suç Gelirlerinin Aklanmasinin Önlenmesi Hakkinda Kanun ve bu konuna istinaden çikartilarak 09.01.2008 tarihi ve 26571 sayili Resmi Gazete ’de yayinlanan Yönetmelikte kimlik tespiti yapmak zorunda olan yükümlüler arasinda kargo sirketleri de sayilmis olup göndericinin ve alicinin T.C kimlik numarasi ve/veya Vergi numarasi ile birlikte kimlik bilgilerinin alinmasi ve kaydedilmesi zorunlulugu getirilmistir. 27255 Sayili Resmi Gazete’ de Yayinlanan Karayolu Tasima Yönetmeligi: 11.06.2009 tarih ve 27255 sayili Resmi Gazete ‘de yayinlanan Karayolu Tasima Yönetmeligi’nin 45. Maddesi 2.bendinde gönderici kendi adres ve kimlik bilgilerini tam ve dogru olarak kargo sirketlerine bildirmek zorundadir, madde 43/12’ye göre ise kargo sirketleri gönderiyi teslim ederken alicinin kimlik bilgilerini almak ve kaydetmekle yükümlüdür. 213 Sayili vergi Usul Kanunu: 213 Sayili Vergi Usul Kanunu’nun 231. Maddesine göre FATURA tanzimi sirasinda müsteri; adini soyadini, vergi dairesini, vergi numarasini ve kimligini ibraz etmek zorundadir.29.08.2006 tarih ve 26274 sayili Resmi Gazetede yayinlanan Vergi Kimlik Numarasi Genel Tebligi’ne göre bireyler için T.C Kimlik Numarasi olarak kabul edilmis olup, bu nedenle fatura tanziminde müsterinin T.C Kimlik Numarasi da kaydedilmektedir.

Kargomun durumunu nasıl öğrenebilirim?

Expand
Kargonuzun durumunu gönderi sorgula ekranından gönderi numaranızı girerek öğrenebilirsiniz.

Gönderi teslim alırken hangi bilgileri vermem gerekli?

Expand

SMS ile cep telefonunuza gelen OTP kodunuzu paylaşarak gönderinizi teslim alabilirsiniz. OTP kodunuzu bulamıyor veya hatırlamıyorsanız Kimlik Belgesi veya Pasaport Numaranızı paylaşmanız gerekmektedir. Personelimiz, OTP kodunuzu paylaşmanız halinde bazı durumlarda yasal mevzuat gereği kimlik belgenizi de ibraz etmenizi talep edebilir.

Alıcının adresinde bulunamadığı durumlarda ne yapıyorsunuz ?

Expand

Gönderinizin adrese teslimini istediğiniz ve adreste alıcının bulunamadığı hallerde "İhbar Notu" bırakılarak gönderi birime şubeye geri getirilir. Bu durumda gönderinin alıcısı veya alıcının yetkili kıldığı kişi tarafından 3 iş günü içerisinde gönderinin şubeden teslim alınması gerekmektedir.

Gönderimi şubenizden kaç günde teslim almalıyım?

Expand
Gönderiniz birimimizden teslim alabileceğiniz şekilde "Alıcısı Haberli" veya "Telefon İhbarlı" olarak gönderilmişse, gönderinizin birimimize ulaştığı gün dahil olmak üzere 3 iş günü içerisinde gönderinin alıcısı tarafından birimimize gidilerek teslim alınması gerekmektedir. Aksi takdirde göndericinin bilgisi dahilinde gönderi, çıkış şubesine iade edilir.

Gönderim kaç günde teslim edilir?

Expand
Gönderiniz Gönderi Teslim Süresi sayfasında belirtilen sürelerde adrese teslim edilir.

Gönderimi nasıl paketlemeliyim?

Expand
Gönderinizin ambalajını, taşımaya elverişli ve güvenli bir biçimde hazırlamanız gerekmektedir. Birim görevlimiz ya da kuryemiz, gönderinizi kabul standartlarına göre değerlendirerek teslim alacaktır. Ambalaj ihtiyacınız için Paketleme çözümlerimiz ile farklı ebat ve amaçlarla size sunduğumuz ambalaj alternatiflerimizden de faydalanabilirsiniz.

Adresten alınan gönderimin ücretini nasıl öderim?

Expand
Adresinizden alınan gönderilerde şirketimizle sözleşmeli çalışıyorsanız taşıma bedeli tarafınıza fatura edilecektir. (Adresinizden alınan bireysel gönderilerin ölçüm ve fiyatlandırma işlemleri şubelerimizde yapılabildiğinden adresinizden alınıp ödemesini sizin yapmak istediğiniz durumda gönderinizi birimlerimize getirmeniz gerekmektedir.)

Gönderi Ücreti Nasıl Hesaplanır?

Expand

Gönderinizi kolayca oluşturmak ve gönderi ücretini öğrenmek için web sitemizdeki Bireysel Online Gönderi sayfasını kullanabilirsiniz. Gönderi bilgilerinizi (gönderim şekli, ölçüler, ağırlık vb.) eksiksiz girerek yaklaşık gönderi ücretini kolayca hesaplayabilirsiniz.

Gönderinizin teslim türüne ve birimlerimizde yapılan ölçüm ve tartım işlemlerine bağlı olarak nihai ücrette farklılıklar oluşabilir. Güncel ve detaylı bilgi için Standart Fiyat Listemizi buradan inceleyebilirsiniz.

Desi nasıl hesaplanır ?

Expand

Gönderi ücretinin belirlenmesinde Desi önemli bir kriterdir. Gönderinizin Desi değerini hesaplamak için aşağıdaki formüller baz alınmaktadır.

 Yurtiçi gönderilerde:
En × Boy × Yükseklik / 3000

 Yurtdışı gönderilerde:
En × Boy × Yükseklik / 5000

Gönderi göndermek için şubenize saat kaça kadar uğramalıyım?

Expand
Hafta içi saat 09.00-17.00, Cumartesi günlerinde ise saat 09:00- 12:00 arasında birimlerimizden gönderi gönderimi gerçekleştirebilirsiniz.

Yurt dışı gönderimi nasıl gönderebilirim?

Expand
En yakın birimimize uğrayabilir veya DHL eCommerce Yurt Dışı sayfasından detaylı bilgi alabilirsiniz.

Kat Teslimatı Hakkında Bilgi Alabilir Miyim?

Expand
Tek parçada 30 kg/ds’ye kadar olan gönderiler kata teslimat yapılır.Çok parçalı gönderilerde, her bir parçası 30 kg/ds’yi geçmeyecek şekilde, ATF’nin toplam kg/ds’si 50 kg/ds’ye kadar olan parçalı gönderiler “kata teslimat” yapılır. Tek parçada 30 kg/ds üzeri veya toplam 50 kg/ds’yi geçen çok parçalı gönderilerin “bina kapısında” teslimatı yapılır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Şirketiniz ile hangi gönderilerimi gönderebilirim?

Expand

Taşınması yasak gönderiler için tıklayınız.

Belirli şartlarda taşınacak gönderiler için tıklayınız.

Birimlerinizin çalışma saati nedir ?

Expand
Birimlerimiz hafta içi 08:30-18:00, Cumartesi günleri ise 08:30-14:00 saatleri arası hizmet vermektedir.

DHL eCommerce acentesi olmak istiyorum, nasıl başvuruda bulunabilirim ?

Expand
Acentelik talebiniz için web sitemizin “İş Ortağımız Ol” bölümünden acente başvuru formunu doldurabilir veya acentelik başvurusunda bulunacağınız şehrin bağlı olduğu Bölge Müdürlüğümüzden konu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Gönderimi teslim alma esnasında kontrol edebilir miyim ?

Expand
Gönderinizi kuryemizden teslim aldıktan sonra kontrol edebilirsiniz. Gönderinizin dış ambalajında gözle görünür bir sorun olmadığı sürece gönderileri kapalı şekilde teslim edebiliriz.

Parçalı gönderim eksik geldi ne yapmalıyım ?

Expand
Gönderinizi teslim eden birimimizle veya 0850 222 06 06 numaralı Whatsapp İletişim Hattımız ya da web sitemizin sağ altında bulunan Dijital Asistanımız ile iletişime geçebilirsiniz. Kontrolü sağlayarak en kısa sürede sizlere yardımcı olacağız.

Gönderimin zayi olması veya hasarlanması durumunda tazmin talebimi nasıl iletebilirim ?

Expand
Tazmin süreç detayları için tıklayınız.

En yakın birimi nasıl bulabilirim ?

Expand
DHL eCommerce web sayfasında En Yakın Şube alanına lokasyon girerek veya "konum paylaş" ile en yakın birimi görüntüleyebilirsiniz.

Nasıl ve ne şekilde gönderi yapabilirim?

Expand
DHL eCommerce web sitemizde yer alan Kurye Çağır alanındaki formu doldurarak, gönderinizi birimimize getirerek veya 0850 222 06 06 numaralı Whatsapp İletişim Hattımız ya da web sitemizin sağ altında bulunan Dijital Asistanımız ile iletişime geçerek talebiniz iletebilirsiniz.

AT- Tİ- AH- PÖ- ÜA ibareleri nedir ?

Expand
  • Adrese Teslim (AT): Gönderinizi adresinize teslim edeceğimiz hizmetimizdir.
  • Telefon İhbarlı (Tİ): Gönderinizi birimimizden teslim alabileceğinize dair sizi arayarak bilgi verdiğimiz hizmetimizdir.
  • Alıcı haberli (AH): Gönderinizi birimimizden teslim alabileceğiniz kargo hizmetimizdir.
  • Peşin ödeme (PÖ): Gönderi ücretinin gönderici tarafından ödendiği hizmetimizdir.
  • Ücret Alıcıdan (ÜA): Gönderi ücretini alıcının ödeyeceği hizmetimizdir.

Kapıda ödemeli gönderimin ödemesini hangi yöntem ile yapabilirim ?

Expand
Mal bedelli gönderilerinizin ödemesini kredi kartı, banka kartı ve nakit olarak yapabilirsiniz.

SDR kuru nedir ?

Expand
Özel Çekme Hakkı’dır. Özel Çekme Hakkı, eşyanın taşıma amacıyla taşıyıcıya teslim edildiği tarihteki veya taraflarca kararlaştırılan diğer bir tarihteki, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca belirlenen değerine göre Türk Lirasına çevrilir. SDR kuru günlük olarak Merkez Bankası tarafından belirlenmektedir. Bu kur https://www.tcmb.gov.tr/kurlar/kurlar_tr.html sitesi üzerinden kontrol edilir. SDR kuru gönderinin faturalandırıldığı tarihteki kur baz alınarak hesaplanmaktadır. (SDR Kuru*8,33*desi=ödenecek miktar.)